Reklama

Wyszukaj przepis

Ciasto sernik z makiem.


 składniki na ciasto : 2 szklanki z arcoroc Mąka Basia torowej + 2 garści na wyrobienie,
0,5 szklanki cukru,
 0,5 kostki masła,
 2 jajka,
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia.

masa serowa : 1 kg twarogu w wiaderku, 
1,5 szklanki cukru,
4 jajka,
 1 kostka masła, 
 2 budynie waniliowe.

dodatkowo : 1 puszka masy makowej.
 wykonanie : Do miski dodać wszystkie składniki na ciasto i zagnieść. W czasie zagniatania dodać mąki aby się nie kleiło, wyrobić na gładkie ciasto. Do blaszki 34 * 24 wyłożonej papierem do pieczenia wyłożyć większą część ciasta i je po nakłuwać widelcem. Na tak przygotowane ciasto wyłożyć całą masę makową. W drugiej misce masło zmiksować z cukrem. Następnie dodać twaróg z wiaderka i również zmiksować. Gdy wszystko jest już zmiksowane dodawać po jednym jajku i nadal miksować. Jak już wszystko zmiksowane dodać proszek budyniowy i również zmiksować. Na wyłożony mak wylać masę serową, z reszty ciasta zrobić ozdobną kratkę ( zrobiłam również choinkę 😜 ). Wstawić do nagrzanego piekarnika nastawionego na 190 minut i piec około godzinę do ładnego za rumienienia. Ciasto wyszło przepyszne rozpływa się w ustach polecam.














Tak jak obiecałam podaję wam przepis na przepyszne ciasto, może skorzystacie z przepisu. Bardzo serdecznie polecam rodzina się zachwyciła tym ciastem. Jest przy nim trochę pracy ale naprawdę warto. Jest wiele przepisów na to ciasto to moje mam od lat i nigdy mnie nie zawiodło, za każdym razem wychodzi coraz smaczniejsze.

Komentarze

Popularne posty